Actrita cunoscuta si mama unui scriitor in devenire, care nu va avea niciodata succes in timpul vietii, Arkadina este o femeie egocentrista si superficial, condusa de placeri cotidiene, atenta permanent la amanuntele ce o pot pune in valoare. Cu toate ca pe tot parcursul piesei se vorbeste despre faima si valoarea ei artistica, nu exista nici o singura fraza care sa ne indreptateasca sa afirmam ca este o actrita cu adevarat valoroasa. La fel se poate spune si despre Trigorin, a carui valoare nu poate fi recunoscuta decat prin prisma mediocritatii epocii respective.

                Cu toate defectele peste care nu poti trece cu vederea, Arkadina este clar o femeie cu un fel de vino-ncoa, puternica si dominatoare. Parerea ei este de netagaduit si conteaza cel mai mult, Treplev facand spectacolul de la inceputul piesei pentru mama sa de fapt, pentru recunoasterea ca scriitor din partea ei. Nici un personaj din aceasta piesa nu i se poate opune, farmecul ei fiind astfel de necontestat. Suferinta Arkadinei si se pare, singurul regret, este faptul ca nu mai e tanara, aratand astfel o anumita gelozie fata de Nina, a carei tinere atragatoare este remarcata de toti. Aceasta gelozie se inteteste cand Trigorin se indragosteste de Nina, de tineretea ei.

                Arkadina este personaj motor al acestei piese, este sufletul petrecerii, este persoana care insufleteste locurile in care se duce. De aceea, aparitile ei la mosie sunt asteptate cu nerabdare de toata lumea de parca sunt momentele pentru care acesti oameni traiesc, singurele momente in care sunt deconectati de viata rurala plictisitoare.

                Egocentrista, Arkadina se iubeste intai pe sine, apoi pe Trigorin si de-abea dupa aceea, pe fiul ei Treplev. Ea nu este in stare sa renunte la nimic pentru fiul sau, nici macar dupa ce acesta are o tentativa de sinucidere nu este in stare sa-i promita ca nu va mai veni cu Trigorin la mosie. Asta dovedeste ca este o mama iresponsabila si este si ea un motiv pentru tragedia pe care o traieste fiul ei. Ea trebuie sa detina controlul in orice relatie cu oricine si are si trucurile potrivite pentru asta, exercitand astfel talentele ei de actrita. In relatia cu Trigorin, bineinteles ca ea detine controlul si probabil ca asta este si motivul pentru care il iubeste, fiindca este mult prea las si lipsit de caracter ca sa i se poata opune. Este egoista si falsa in orice moment al piesei, chiar si in discutia cu Trigorin cand acesta isi marturiseste dragostea pentru alta femeie. Dragostea lui pentru el nu este indeajuns de puternica incat sa-l lase liber, sa aleaga, sa fie fericit.

                Superficialitatea ei si snobismul se vad in gusturile ei si in lucrurile pe care ea le considera importante. Toaletele ei sunt mai importante decat fericirea fiului ei, pe care nu e in stare sa il creasca si sa-i ofere o educatie, asa ca il lasa in grija fratelui ei bolnav. Preferinta pentru scrierile usoare si neverosimile ale lui Trigorin in pofida scrierilor profunde si filosofice ale lui Treplev denota iar lipsa de profunzime si faptul ca este manipulata in gusturile sale de catre critici si ca nu poate avea pareri proprii. De asemenea este de neiertat faptul ca nu a fost in stare sa citeasca nimic din ce a scris fiul sau, precum si faptul ca aroganta ei nu o poate opri din a-si critica fiul chiar si atunci cand il vede intr-o stare de depresie.